24. nov 19:00

MARINEMUSIKKEN: SWINGING CHRISTMAS

Varighet: 1 time 30 min Pause: Nei

Når Marinemusikken igjen inviterer til Swinging Christmas er det med en av Norges mest ettertraktede jazz- og soulvokalister, Julie Dahle Aagård som solist. Konserten markerer starten på førjulstiden med et fyrverkeri av en konsert som garantert vil få det til å svinge i salen.

Ledet av kveldens orkesterleder Tarjei Grimsby byr Marinemusikken på swingende julemusikk fra «The Great American Soongbook» som er udødeliggjort av vokalister som Frank Sinatra, Bing Crossby, Ella Fitzgerald, med flere. Konserten byr også på noen av våre nye norske juleslagere. Vi kan love en musikalsk helaften som vil få deg til å gå smilende og nynnende ut av konsertsalen etter showet med den gode førjulsstemningen i hjerterota.

Solister er den fantastiske vokalisten Julie Dahle Aagård. Selv om hun har utdannet på ”jazzlinja” på NTNU i Trondheim har hun også soul, blues og gospel på repertoaret. Hun har også lang erfaring fra musicalscenen på mange teaterscener i Norge og har også vært nominert til Spellemannspris for sin CD ”Lauvet”. Med sin sprudlende humor har hun også gitt norsk tekst til noen av låtene på programmet.

Tarjei Grimsby er til daglig ansatt som trombonist i Det Norske Blåseensemble, men er også aktiv som dirigent og trombonist i en lang rekke band. Vi kan også love vakre trombonesoloer i tillegg til sikker musikalsk ledelse når han entrer dirigentpodiet.

Varighet: 1 time 30 min

Pause: Nei