23. jun 18:00

FYRVERKERIKONSERTEN 2023

BLI MED PÅ FOLKEFESTEN FOR 30. GANG!

Dørene og restauranttelt åpner kl. 18.00. Selve konserten starter kl. 22.00.

EKSTRA! Drilloppvisning med HM Kongens Garde kl. 18.00 på Horten Industripark. Gratis og åpent for alle.

-------------------------------------------------------------------------

Sissel blir ofte omtalt som en nasjonalskatt, som siden hun ga ut sitt første julealbum "Glade Jul" da hun var 18, har sunget seg inn i den norske folkesjela.

Sissels stemme og musikk har berørt millioner. Med et innspillingsrepertoar som spenner fra; Schubert og Chopin, til Lloyd-Webber, Bach og til ABBA er hun etablert som en av verdens ledende crossover-sopraner. Vi husker henne fra OL på Lillehammer, fra samarbeidet med alt fra operalegenden Placido Domingo til rappere, popmusikere - det er få sjangere Sissel ikke har gjort! Hun kommer stadig med ny musikk og nye album, og nå gleder hun seg til sommerens fyrverkerikonsert.

Odd René Andersen er en av Norges absolutt beste vokalister og musikalske formidlere.

Mange kjenner ham som frontfigur for bluesrockbandet Dream Police på 80- og 90-tallet eller for hans mange gjesteopptredener i TV-programmet Beat for Beat. Han har jobbet med blant andre Paul McCartney, Tina Turner og Joe Cocker og han får det til å swinge fra scenen med sitt show The best of my Motown.

Med fin-tunet fingertuppfølelse for musikk, porsjonerer han ut ro, trøkk og fraseringer som bare en soulkonge kan.

3. gardekompani i Hans Majestets Kongens Garde, for de fleste kjent som Gardemusikken, er Norges fremste representasjonsavdeling. Hvert år tar de mål av seg til å bli verdensledende i kombinasjonsformen musikk- og drilleksersis. I løpet av året løser de en rekke oppdrag både i inn- og utland på vegne av Hæren, Forsvaret og Norge. Kompaniet består av en drilltropp, et signalkorps og et musikkorps, til sammen i overkant av 100 ungdommer som avtjener sin verneplikt i «Garden». På Fyrverkerikonserten kommer signalkorpset og musikkorpset til å bidra på flere stykker sammen med Marinemusikken, og bidra til en spektakulær og enestående opplevelse.

Kongelige Norske Marines Musikkorps er et populært og egenartet korps med  27 profesjonelle musikere som har holdt konserter med musikalske storheter innenfor så å si alle musikalske sjangre. Det er kvalitet fra første note! Kongelige norske marines musikkorps ble etablert i 1820 og er sammen med Forsvarets stabsmusikkorps korpset med flest oppdrag på vegne av kongehuset, regjeringen og Stortinget.

Dirigenter:

Bjørn Sagstad, kunstnerisk leder Forsvarets musikk

Lars Erik Gudim, komponist, arrangør, dirigent i Forsvarets musikk.

Den tradisjonsrike Fyrverkerikonserten arrangeres i 2023  for 30. gang og er dermed Vestfolds lengstlevende utendørskonsert. Moroa finner sted på vakre Vollen på Karljohansvern i Horten og er et samarbeid mellom Marinemusikken og Horten kommune.

Og skulle du være i tvil: Atmosfæren blir stemningsfull, opplevelsen spektakulær.

Praktisk info:

Dørene og restauranttelt åpner kl. 18.00.
Det blir salg av mat og drikke.

Stylter og sjonglering for barna.

Selve konserten starter kl. 22.00
Ta med deg stol eller teppe, og sett deg der du måtte ønske.
Barn under 12 år kommer gratis inn i følge med voksen.

NB!

Medbragt drikke er ikke tillatt. Dette gjelder både vann, mineralvann, alkoholfri og alkoholholdig drikke.

Det er ikke tillatt med dyr på konserten. Unntak for service- og førerhunder, men vi understreker at dette er en konsert som avsluttes med fyrverkeri som kan skremme dyr.

Ytterligere info kommer. Følg gjerne Fyrverkerikonserten på Facebook.